The Rapture

Pukkelpop 2003 bood weer dermate veel fraais dat doubleures ook dat jaar onontkoombaar waren. Zo stonden zowel Audiobully’s, The Rapture alsmede The Mars Volta gebroederlijk naast elkaar op mijn ‘to see’ lijstje maar helaas precies tegenover elkaar in de programmering. Wegens logistieke redenen vielen de Bully’s af zodat het uur slechts gedeeld hoefde te worden door twee, waarbij de keuze viel op de aftrap van de ADHD emoprogrockers en de verwachtte afsluitende climax van de DFA dancepunkers. Helaas voor de laatste bleek The Mars Volta zo boeiend en spectaculair dat ik me niet uit de Marquee-tent kon losrukken, maar omdat de band het na twee nummertjes (lees: een slordige vijftig minuten) welletjes vond en The Rapture van geen ophouden wist, kon ik na een sprintje richting Chateau Crapule nog net twee nummertjes meepikken, waaronder de klassieker ‘House Of Jealous Lovers’. Indrukwekkend als het was nam ik me voor de band bij de eerstvolgende mogelijkheid full-time aan het werk te zien, waarna het helaas opvallend stil werd in Raptureland. Totdat de Brusselse Botanique vorige week dit bericht wereldkundig maakte. De kaarten zijn inmiddels in huis zodat we na deze hete zomer nu al verzekerd zijn van een nog hetere herfstavond.

Update 5-7: Hier alvast een voorproefje (met dank aan David Letterman en Modrocker).

2 thoughts on “The Rapture

Leave a comment